Tuesday 7 June 2011

Rakan ku Bertanya..

masih aku ingat lagi rakan ku bertanya.. mengapa lelaki hari ini sukar untuk dipercayai? mengapa ramai sekarang ni lelaki yang bergelumbang dengan gejala PLU, GAY, PONDAN, NYAH dan ada juga yang sanggup menjadi MONEYBOY semata-mata untuk mendapatkan duit?
satu persoalan yang sukar untuk aku jawab. aku ni bukannya pakar motivasi ataupun ahli psikoterapi yang boleh membaca minda seseorang. tp apa yang aku boleh jawab adalah semata-mata berdasarkan pengalaman aku. pengalaman hidup yang sudah melebihi 30 tahun dan pengalaman mempunyai ramai kawan dan kenalan. aku ni bukannya tahu sangat pun punca2 permasalahan tersebut. tapi apa yang ingin aku nyatakan di sini hanyalah pandangan peribadi dan tidak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang dah bergelar arwah.
Kalau pondan or nyah tu mungkin senang kita tengok.. cara jalan, cara bercakap, cara pemakaian dan pergaulannya pun kita dah boleh cam dengan jelas yang mereka ni adik2 atau akak2. Tp bagaimana pula dengan mereka yang kelihatan agak maskulin atau dalam istilahnya str8? dari aspek mana kita nak membezakan mereka dengan lelaki sejati. nak dikatakan dari segi pemakaian, hampir sama jer sebab skrg ni yang lelaki normal pun lebih suka berfesyen ala-ala hetrosexsual. pergaulan mereka juga sama dan hampir tiada bezanya dengan lelaki normal. cuma apa yang jelas adalah naluri dan nafsu mereka yang lebih gemar menjurus ke arah "lubang jamban" berbanding "lubang perigi". ntahlah, bukan senang aku nak kongsikan kat sini.. hanya jauhari mengenal manikam. 
jadi, pada rakanku yang bertanya, hanya ini yang aku dapat kongsikan ngan korang. pandai2 la korang memilih. Janganlah hanya melihat pada paras rupa semata2, tp tengolah hati budi pekerti dan kenal lah pakwe korang tu betul2 sebelum korang diijabkabulkan.. jangan lak nanti "lubang perigi" yang ko hidangkan "lubang jamban" pulak yang diminta. kalau bermadu dengan wanita, mungkin korang tak kesah sangat.. tp jangan lak pulak nanti tetiba aku dengar korang bermadu ngan "akak2" lak. cedih sesangat. apa2pun, pada semua wanita.. semoga korang berjaya memilih yang mana madu dan yang mana racun...

No comments:

Post a Comment